Måndag 27 augusti

Sitter hemma i Mammas kök och pratar skit med nono som står och gör sin legendariska kycklingwook med stort K. Ska bli spännande att smaka. Vi lyssnar självklart på Coldplay på maxvolym och värmer upp inför konserten imorgon. Äntligen! Kommer så väl ihåg när vi bokade biljetterna i december, hur exalterade vi var och hur mycket vi längtade. Nu händer det på riktigt!
Resan hem igår gick hur bra som helst trots total sömnbrist. Ah, förutom då att jag fastnade i säkerhetskontrollen med en stor kniv i handbagaget... (!) Hade med mig en liten neccesär med saker som Mormor lämnat när hon var nere och som jag lovade att ta med tillbaka. problemet var bara att hon alltid fraktar neccesären i resväskan och jag åkte bara med handbagage den här gången. Dumt nog så tittade jag inte längst ner i botten utan öppnade bara och såg att där låg helt okej saker, sen var det inte mer med det. Snacka om att pulsen ökade några snäpp när säkerhetsvakten rotade runt bland mina saker och drog upp värsta kniven.
Som tur var gick allt bra, de behöll kniven i Frankrike och jag fick lov att flyga hem.
Så kan det gå.
Idag har jag varit hemma hos Patrik och packat ner mina sista saker i lådor och förberett inför ikväll när vi ska flytta möblerna hem till Mamma istället. Här kan de stå utan att vara ivägen. Har även varit och köpt en hel bärkasse med godis. Mest lakrids och ostbågar så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback