Rast

Sitter och väntar på att pastavattnet ska börja koka. Är hemma en sväng på min timmes rast för att fixa lite mat och försöka svalka mig. Det första jag gör när jag kommer hemom är att kasta de svarta kläderna i ett hörn och öppna alla fönster. Idag är det dock helt mulet ute och det har kommit ett par regndroppar lite då och då. Men inte hjälper det mot värmen inte. Ungefär som när det är åska på gång hemma i Sverige, nästan äcklig värme och helt klibbigt. Man blir svettig bara av att titta ut. Hoppas verkligen det kommer en åskskur så att det blir bättre. Och gärna fint väder imorgon igen när jag är ledig. Tack.
Idag är det förresten bara en vecka kvar tills jag blir sambo. Har så himla mycket jag vill göra och visa att jag knappt kan bärga mig! Oh! jag ser rök ur grytan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback