Partynaglar

Dessa ursnygga naglarna är superenkla att fixa och håller länge - en vecka ungefär för min del. Det bästa är att det är billigt!
Vad jag gör är att måla på ett lager genomskinligt nagellack.
Sen skyndar jag mig att strössla på ett lager löst hobbyglitter. Jag köpte hela mitt sett med 15 okika färger på Panduro Hobby för 130kr, de varar i evigheter.
Nu är det bara att vänta tills allt har torkat ordentligt. Prova att klappa händerna så att allt överflödigt glitter trilar av.
Avsluta med att lägga på ett eller två lager genomskinligt nagellack för att låsa in glittret och ge det extra skimmer.
Klart!

Det är en bra idé att göra det här antingen direkt över ett handfat eller en bit papper då det kommer en hel del glitter utanför som flyger omkring överallt.
Ett annat tips är att göra en nagel i taget så att det första lagret nagellack inte hinner torka innan du har hunnit lägga på glitter.

NaglarGlitter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback