Tisdag 27 mars

Pang Bom! Gårdagen var fylld med packande, uppackande och reseplanerande. Fick även ett trevligt litet samtal som resulterade i att jag idag fick gå upp redan klockan sju imorse för att bege mig av och jobba. Det ni! Här går det minsann undan i svängarna! Det blev som en "prova på dag", känner jag att jag vill fortsätta så har jag ett heltidsvikariat i tre månader när jag kommer hem från semestern igen. Och vad pysslar jag med då? Jo Mattant på en gymnasieskola. En finfin skola där köket gör all maten själv, ingen färdigmat som bara ska värmas här inte. Tre mål om dagen plus en fika på eftermiddagen med hembakade kakor. Idag var som sagt mest en introduktionsdag där jag fick se var alla grejerna finns, känna av läget och prova på lite av varje. Men det ska nog bli kul! Speciellt att få jobba i den andra delen av en restaurang och att man gör allt från grunden till så många.
Nu är mina fötter lagom möra så det blir en lång dusch innan jag tar och packar ner det sista i resväskorna. Imorgon flyger vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback