Måndag 17 juni

Sitter i telefonkö till skatteverket "du har just nu plats nummer 238 i kön, var god dröj". Megasuck!
Solen skiner och alla grannarna har visst kommit överens om att klippa gräset samtidigt. Jag och Patrik har storstädat här hemma; dammat, dammsugat och torkat golvet. Nu luktar hela lägenheten fräsht av citron kan jag lova. Det och en blandning av nyklippt gräs.
I förrgår ösregnade det förresten. Jag tog på mig regnkläder och drog med lille C och hans fem- och sjuåriga kompisar bort till lekplatsen. Vårt uppdrag var att bli så blöta som möjligt. Inga som helst problem där inte. Vi hoppade i vattenpölar, åkte rutchkana och hade sprintertävlingar i dikena. När vi kom hem efter ett par timmar kunde man tömma sjöar ur fickorna. Men fy bubblans vad kul vi hade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback