#87 Äta fem saker jag aldrig provat förut

1 - Foie gras (gåslever) Fransk delikatess som jag provade på en matmässa i Monaco. Konsistensen påminner om leverpastej och jag fick min på en bit bröd. Baguett så klart. Provade många äckliga med ett par stycken som faktiskt var jättegoda. Alldeles för dyrt för att köpa dock.
2 - Camembert Fransk dessertost. Tro det eller ej men det är en vitmögelost. Detta visste jag så klart inte när jag fick smaka av en vän som beställde in på en restaurang. Men gott var det! Inte särskillt dyrt och ska tydligen gå att få tag på i Sverige också. Något jag helt klart kommer att äta igen.
3 - Ostronsås Het
4 - Grapefrukt Påminner väldigt mycket om en apelsin. Väldigt fin korall-färg innuti. Lite besk i smaken. Kanske ingen supersucce i sig själv men jag kan tänka mig att den är god att pressa ner i ett glas iskallt vatten.
5 - Hummer Beställde in det första som stod bland förrätterna på den islänska restaurangen utan att veta vad det var jag åt. Supergott förresten! Fick senare reda på att det var hummersoppa. Och jag som trodde att jag inte gillade skaldjur. Haha!
(Läs hela listan här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback