Måndag 8 december

Är så trött på att det alltid är mörkt! Hittade inga snygga ljusstakar så nu pinnar jag minsann ner till Simons jobb och plockar på mig några. Klockan är bara tre men det känns som nio på kvällen ungefär så mörkt som det är. Är även på jakt efter ett litet runt silvrigt fat att sätta ett ljus på. Finns inte att hitta är. Har serriöst varit runt på precis vartenda tänkbara ställe och gått runt precis hela byn, men icke. Ingen som har. Däremot hittade jag några superfina skrin som jag tänkte lägga smink i. Blir en runda bort till broren för att hämta. Sakta men säkert töms det gamla rummet. Känner mig så huslig som pysslar och donar här hemma. Tanken var att baka en omgång lussekatter men det blir visst ingen tid över till det. Måste klämma in middag innan vi är bjudna på fika inne hos grannen och så har jag ett extra danspass vid sju. Dessa fullspäckade lediga dagar alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback