Lördag 8 augusti

Dagen efter. Har nästan blivit en tradition att dagen efter en ordentlig fest sitter jag och slösurfar så här dags med spring i benen. Är så sjukt sugen på att göra allt just nu. Har redan städat upp efter gårkvällen/natten och Simon ligger fortfarande och sover. Funderar på att ge mig ut på en promenad innan jag stökar ner köket igen. Köpte en ny receptbok uppe i Ullared förra veckan som måste provlagas ur.
Gårdagen var hur bra som helst. Simon fyllde nämligen år så jag väckte honom på sängen med ett gigantiskt paket; en banjo! Han blev superglad. Sen åt vi amerikanska pannkakor med blåbär och melon ute i solen på balkongen. Ett snabbt ryck med städning och en vända till systemet innan släktkalaset började. Vi blev hela 14 stycken som satt och åt hallon/björnbärspaj ute i partytältet. Fick träffa lille Ebbe tre månader för första gången. Så himla söt! På kvällen mötte vi upp Lina och Jake för tvårätters middag nere på Hotellet. Så himla god mat de har där! Ett par drinkar på deras utegård han vi också med. Gick sen hem till oss och dukade upp ute i partytältet igen medans folket droppade in. Där satt vi sen precis hela natten. Det spelades spel, två av killarna spelade och sjöng låtar från deras band på guitarr/banjo, vi hade musikquiz, drinkar...
Halv fem imorse gav jag upp, då var jag andre man att gå och lägga mig. Har ingen aning hur länge de andra höll på, men fy bubblans vad jag älskar sådana här nätter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback