Torsdag 7 april

Snabbt och enkelt pass i kassan på jobbet idag. Slutade redan ett. Hur skönt som helst med en ledig eftermiddag, synd bara att det regnat precis hela dagen. Har ringt en massa viktiga samtal både hit och dit. Flyttat över elnätsavtalet, skaffat elabonemang, sett till så att vattenräkningen kommer rätt och ordnat med sophämtning till huset. Det du. Har nog skrapat ihop ett par hundra vuxenpoäng den här eftermiddagen. Nu ikväll ska vi nog åka och titta på duschblandare och handduksvärmare.
Det är mindre än en månad kvar och jag längtar så att jag får ont i magen ibland. Cyklade förbi en vända igår men det känns fortfarande inte verkligt. Vårt hus. Huset som vi två har köpt ihop. Huset där jag och han som jag älskar mest av allt ska bo i många många år, skaffa familj och kanske till och med bli gamla i. Huset som ska bli precis så som vi vill ha det, varenda liten detalj, och ingen som helst annan har någonting att säga till om. Allt det här har slagit mig nu i veckan. Jag är så fruktansvärt lycklig. Här slår jag mig ner, inte för att jag måste utan för att jag vill, och för första gången längtar jag till framtiden. Är alldeles nöjd med nutiden men för en gångs skull vet jag att framtiden kommer att bli fantastisk. Kan knappt vänta.
Hoppfull är ordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback