Fredag 6 maj

Det går undan kan jag lova. Vi har varit ett par omgångar på tippen och verkligen slängt ut massvis med bråte. Så skönt att ha det ur världen. Simon har installerat en jordfelsbrytare och jag har rivit ner en hel vägg. Tanken var att vi skulle bygga upp en fondvägg av brädor uppe i sovrummet men när vi började riva så var där redan en brädvägg bakom alla lager av tapet och gips. Snacka om tur! Så den gick jag amok på igår och rev fram. Blev hur bra som helst. Idag har vi fått kört två flyttlass med möbler. Heldagsprojektet har varit att montera ner, flytta och montera upp uteplatsen. Vilket jobb det är. Men bra blev det. Fick en begagnad gräsklippare av Simons farmor i inflytningspresent som vi har testat lite och jag har även kört en massa med trimmern ute i trädgården. Vilket underbart sommarväder! Helt perfekt att få vara ledig i två dagar i rad och bara kunna fixa och dona med huset. Verkligen lyxigt. Nu ikväll har vi haft några vänner över på mini housewarming. Bubblande rosévin på uteplatsen med bara ben och kvällssol. Underbart! Tyvärr fick jag cykla därifrån för en liten stund sedan. Tänkte bara titta in här innan jag somnar. Blir upp och jobba tidigt imorgon. God natt allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback