Måndag 20 augusti

Vaknade upp klockan halv tolv av en marchorkester som gick förbi mitt öppna fönster. En vanlig dag i Nice med andra ord. Man vet aldrig vad som händer.
Har spenderat ett par timmar med att slösurfa och plocka lite här hemma och nu tänkte jag gå ner och lägga mig på stranden för första gången på en vecka. Det gäller att passa på när man är ledig! Mina anklar tar kol på mig, vänsteraxeld värker, jag har blåsor under fötterna och huvudet är alldeles segt efter sömnbrist och överansträngning. Men igår var helt klart bästa dagen på jobbet hitintills. Lagom mycket att göra, nästan inga felinslagningar och trevliga och glada kunder. Vad mer kan man begära. Dock var det gaaalet varmt! Man kunde stå rakt upp och ner i skuggan och svetten bara rann längs ryggen. När vi började stänga var det fortfarande 31grader ute, då var klockan två på natten! Jag vågar inte ens tänka på hur många grader det var mitt på dagen. Idag är det som tur var inte lika olidligt, men solfjädern som jag fick i dricks i förrgår av en kund används konstant. Tack för den livräddaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback