Lördag 8 december

Har nu tittat klart på första säsongen av "Homeland" och börjat på säsong två. Jag föredrar verkligen att sträcktitta på serier. Såg klart "So you think you can dance" och amerikanska "Big Brother" också. Så nu är jag snart ifatt på allt. Satt i över en timme nere på stranden i bara linne och gottade mig. Det gäller att passa på. Längs Promenade de Anglais var det någon sorts aktivitetsdag med brandbilar, sportuppvisningar, lekplatser, små bodar mm. Karateuppvisningen var rätt så kul att titta på. Nu ikväll var jag en runda borta på julmarknaden. Försökte komma i julstämning, det är ju trots allt andra advent imorgon, men det gick inget vidare. Julstämningen var helt klart där när jag gick bland alla bodarna, lukten av brända mandlar, tomtar i massor och blinkande lampor överallt. Men tittade man noggrant så såg man att julpyntet hängde i palmer, medelhavet låg i bakgrunden och det var trots allt hela 11grader varmt. Jacka och sjal-väder men ändå relativt kallt. Tydligen är det snökaos i Sverige just nu. 
Oh, fick förresten trevliga nyheter nyss: Mamma kommer ner och hälsar på nästa helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback