Måndag 10 december

Är precis hemkommen från dagens utflykt. I förmiddags tog jag nämligen bussen och åkte mot nordväst. Efter en timme var det tänkt att jag skulle vara framme i St Paul Village men eftersom att bussarna inte har något som helst hållplatssystem så har man ingen aning om när man ska av, så självklart missade jag hållplatsen. Tänkte att jag trycker bara på stopp och så får jag gå tillbaka från nästa hållplats. problemet där var dock att det tog över 15min innan bussen stannade igen, mitt ute i ingenstanns. Det var bara att hoppa av och börja gå. Jag gick på andra hållet och kom tillslut fram till staden Vence. Där hade de en gigantisk marknad mitt i centrum som jag spanade lite på innan jag tillslut hittade busshållplatsen. Därifrån tog jag bussen tillbaka och var beredd med handen på stoppknappen hela vägen. Äntligen kom jag rätt!
St Paul var en liten medeltidsby från 900-talet som låg högst uppe på ett berg och var helt inringad av en gigantisk mur. Gatorna var snarare smala gränder som slingrade sig som i en labyrint. Längst i söder kunde man klättra upp på muren och därifrån var utsikten fantastisk. På ena hållet kunde man se medelhavet och på andra hållet låg de snötäckta alperna. Överallt annars låg dalar fulla med vinodlingar.
Nu ska jag tydligen med nono och springa en massa ärenden inne i stan, hon vaknade visst precis och ville ha sällskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback