Torsdag 26 juli

Sista torsdagen i Sverige. Jag har helt klart kommit på varför jag inte känner "flytta-paniken" ännu: första veckan har jag ju sällskap av både min mormor och en av alla mina tusen kusiner. Sen är det bara två veckor innan jag åker hem en sväng igen. Har fem dagar i Sverige inplanerade och de är redan fullbokade med allt från middagsbjudningar och tandläkarbesök till möbelflytt och självklart Coldplay konsert. Åh vad jag längtar! Sitter och lyssnar på deras senaste album "Mylo Xyloto" just nu faktiskt. Riktigt bra!
Nåja, idag har jag mestadels suttit inne och storrensat i datorn och i alla mina exerna hårddiskar. Har samlat på mig en himlans massa filer som jag faktiskt inte behöver spara. Har funderat på att ta tag i det i flera månader men alltid skjutit upp det på grund av den enorma tid det skulle ta att gå igenom allt. Men idag så! Är lååångt ifrån färdig, men nu har jag börjat i alla fall. Har varvat lite med att ringa samtal och baka ihop efterrätt tills imorgon. Mamma bjuder på grillad flintastek och jag på hallon-lime pannacotta med hallonspegel. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback