Mitt-i-natten-funderingar

Igårkväll (idag) fick jag halvpasset! Jeij! Det har aldrig hänt förut. Gick hem och bytte om en snabbis för att möta upp det lediga gänget. Folk var redan hyffsat lulliga när jag mötte dem och vi gick till Check Point. Beställde en baileys och fick ett gigantiskt glas för 5,50 euro. Snacka om fyndpris! Vissa drack mycket och vissa drack mer. Det kändes som om jag satt utanför och tittade in genom ett fönster på alla de andra. Funderar starkt, igen, på att sluta helt med att dricka alkohol. Synd bara att just baileys är så gott. Kan man vara nykterist men ändå dricka baileys? Gills det som ett undantag? Hmm... Kort sagt: Jag hatar fulla människor. Har alltid gjort och kommer nog alltid att göra. Skulle aldrig vilja vara en av dem. Det kändes trots allt bra att sitta där och titta in genom fönstret och faktiskt inte vara med. När klockan blev två gick jag hem medans de andra gick vidare. Känns bra. Nu är klockan halv tre och jag kommer i säng en timme tidigare än vanligt. Imorgon har jag hela dagen till att göra precis vad som helst medans det faktiskt är ljust ute. Det ser jag fram emot. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback