Onsdag 10 oktober

I söndags försvann vårt internet. Och alla tv-kanaler. Och den fasta telefonen slutade fungera. Vi fick alltså så snällt pallra oss ner till Orange (som är vårt telecombolag) och försöka förklara vårt ganska så stora problem. Värre blev det då det inte var registrerade på oss utan på vår hyresvärd, vi hade ingen auktoritet, abonemangsnummer eller något i den stilen."Ring kundtjänst" var svaret vi fick. "Från vilken telefon då?" var vårat svar. Tillslut fick vi låna en telefon i en av deras butiker och blev slussade runt bland icke engelsktalande supportrar. Efter en och en halv timme (!!!) hade vi kommit fram till att det var ett autogiro som inte hade gått igenom och att kontot hade stängts av så för att återöppna det var vi tvungna att betala lite över 1000sek. Jippi. Det var bara att hosta upp sitt svenska kontokort. Imorgon har det gått tre dagar och då ska det förhoppningsvis fungera igen sa de. Vi får vel se... Annars är det krig!
Just nu sitter jag och nono med varsen dator på ett café med gratis wifi och snålsurfar. Hoppas verkligen att allt fungerar som det ska imorgon, senast på fredag. Jag orkar inte med att kladda med sånt här. När jag väl är ledig vill jag vara ledig. Som nu; sitta i en soffa, dricka en smoothie och slösurfa. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback