Venedig/Dolomiterna juni 2014 Del 2

Självklart åkte vi gondol på min födelsedag!
 
Utsikt
 
Mormor och jag i gondolen
 
Översvämning varje natt på torgen när tidvattned steg upp genom brunnarna
 
Klassiska semesterposen
 
En av dagarna åkte vi ut till ön Burano. Snacka om fantasiö
 
Mormor gömmer sig i ett av regnbågshusen
 
Jag på en bro
 
Miljontals spetsbutiker
 
Fin vägg
 
Underbara havet
 
Gatukonst
 
På väg in i ett bibliotek
 
Inne i en katedral
 
En trappa av böcker
 
Framför några gondoler
 
Parkeringsplatser
 
Åkte minibuss upp genom Alperna
 
Jag och Mormor
 
Gigantisk damm
 
Dolomiterna
 
Galna vyer. Har aldrig sett något liknande
 
Uppe på toppen
 
Tyvärr var det så dimmigt att man inte kunde se mer än ett par meter
 
Lite "Sound of music" känsla
 
Stannade till en stund i lyxskidorten Cortina
 
Framför gamla OS-backhoppningsarenan (den som James Bond flög ut för)
 
Kyrka mitt i bergen
 
Tillbaka i Venedig igen och middag på Hard Rock Café
 
Hamnade mitt i prideparaden
 
Venedig uppifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback