Mitt 2015

Det känns kanske lite galet att göra en lista över 2015 redan nu, men det är så många tankar och idéer som bubblar i huvudet att jag bara måste få ut några av dem svart på vitt. Här är en del saker jag skulle vilja göra under 2015:
 
Gå på spa
 
Tanken var att detta skulle hända redan nu på alla hjärtans dag om ett par veckor. Men tyvärr kom jobben ivägen så det blev inte av. Förhoppningsvis hittar vi tid till att åka iväg ett par dagar lite längre fram i år.
 
Besöka Paris
Har alltid haft en liten längtan dit och den bara växer för varje år. Nu jädrarenamma måste det bli av. Helst till våren.
 
Spendera mer tid med dem jag bryr mig om
Något av det viktigaste som finns är mina fina vänner och familjen. Och sen ska vi inte ens prata om pojkvännen. Den bäst spenderade tiden är den man spenderar omringad av vänner. Skulle jag någon gång få ett par minuter över så vill jag slösa dem tillsammans med människor som förgyller vardagen. 
 
Åka till Liseberg
Det var evigheter sen sist. Att spendera en hel dag på at springa från en karusell till en annan tills benen inte orkar hålla en uppe längre, det är en lyckad dag.
 
Inreda och få ordning på lägenheten
Fortfarande massor med små projekt, hur kul som helst, som behöver fixas. En del idéer ska bara tas tid till och andra måste fortfarande kluras ut hur det ska lösas. Men ett steg i taget mot mål.
 
Dansa
Specifikt poledance. Den helt klart roligaste och fysiskt jobbigaste dansformen jag provat. Dansar ett par gånger i veckan som det är just nu och det hoppas jag kunna hålla i resten av året också.
 
Åka längs med Hurtigrutten i Norge
Fick upp ögonen för den här resan ifjol och ju mer jag researchar desto mer vill jag dit. Ett par veckor med båt längs den norska västkusten, upp längs fjordarna, hoppa av och vandra ibland bergen och övernatta i små stugbyar. Helst under senhösten så att man har en chans att få se norrskenet.
 
Kryssa av hela "101 saker på 1001 dagar"-listan
7e augusti är min deadline som jag satte för snart tre år sedan. Börjar nästan känna mig lite stressad när jag tänker på det. Men ingenting är omöjligt. Lyckas jag med att klara av hela listan ska jag fasiken fira ordentligt. Kanske till och med att jag skriver en ny. (Se hela listan här)
 
Springa en mil utomhus utan att bli trött
Det var över ett halvår sedan jag var ute och sprang sist. Skäms! Klarade av mitt delmål i somras; att springa en mil på löpband. Nu återstår bara mitt slutgiltiga mål att göra samma sak utomhus med olika underlag, kurvor och backar. Måste leta upp en riktigt bra motivationskälla så jag kommer igång igen.
 
Hålla stenhårt på mitt nyårslöfte
Tänka efter före. Säga nej oftare och inte ta någon skit, från någon!
 
Gå på många konserter
Spelningar, musikaler, teatrar... Allt som händer på en scen vill jag se. Sådan underhållning är enligt mig den högsta formen av lyx och jag kan bara inte få nog. Hade utan problem kunnat boka in någonting varenda helg.
 
Fira min födelsedag utomlands
Skippa kalas och presenter och bara fly iväg. Precis som jag och Mormor gjorde ifjol till Venedig. Hade den bästa födelsedagen någonsin trots ösregn. Det är något jag vill göra om gärna år efter år. Allra helst till nya ställen varje gång.
 
Tattuera mig
Har miljoner idéer i huvudet. De måste få komma ut så att de kan korreograferas ihop till någonting vackert. Vill hemskt gärna bygga vidare på min döskalle och låta det gå längre bak på ryggen. Har även ett par textrader jag skulle vilja sätta någon stanns. Åh, alla dessa beslut ger mig ångest. Hoppas jag får ordning på allt.
 
Träna mer yoga
Mår så fruktansvärt bra efter att ha tränat yoga. Attans bara at det ligger exakt samma tid som dansen. Behöver ladda hem lite instruktionsfilmer och avsätta tid här hemma. Det är verkligen balsam för själen.
 
Ha det bästa året någonsin
Det låter klyschigt men varje år som gått har varit bättre än det som kom före. Fortsätter det så här så vet jag inte vart jag ska bli av. Uppe bland molnen till slut. Men jag klagar inte! 2015 får gärna bli det bästa året hitintills och det har verkligen alla förutsättningar för att kunna bli det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback