Måndag 11 maj

Nämen hej! Tro det eller ej, men här sitter jag och skriver. Hela förra veckan var helt galen. Har haft en hel månad nu när jag jobbat heltid som vanligt på "gamla" jobbet och spenderat alla lediga dagar på "nya" jobbet. Har kort sagt jobbat som en tok. Men förra veckan var min sista på Ica Nära, så nu är det ett avslutat kapittel. Sen hoppade jag in på en ledig plats och sprang Vårruset i Växjö bara så där. Fick reda på att en av de anmälda tjejerna på nya jobbet var sjuk och de hade en plats över. Snacka om impuls. Har varit ute och sprungit två enstaka gånger sedan i somras och fick reda på detta fyra timmar innan vi skulle iväg. Men det gick hur bra som helst. 5km på 28,5min. Jag är hur nöjd som helst.
I lördags var vi ute och åt tvårätters inne i Hässleholm med några kompisar för att fira att både jag och en annan tjej fått nya jobb. Drack goda drinkar hela kvällen och hade det hur trevligt som helst.
Nu väntar en helt ny vecka med fem dagars jobb fullt av nya utmaningar. Ska fixa med uteplatsen och förhoppningsvis ta mig massor med tid till att dansa. Känns som evigheter sen sist. På fredag ska vi ut och äta med familjen (tradition när någon har fått nytt jobb) och så tänkte jag och Simon klämma in en tripp ner till Malmö för att köpa ordentliga vandringskängor. Snart är det ju sommar och vi har massor av platser att upptäcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback