Mitt 2016

Förra året fick jag för mig att skriva ner lite förhoppningar och tankar inför det kommande året. (Självklart ska jag följa upp den men det får bli ett separat inlägg) En idé jag är rätt så nöjd med, så här kommer årets version. 2016 skulle jag vilja:
 
Ta min laktosintolerans på allvar
Är så fruktansvärt trött på att gå omkring med ont i magen hela tiden. Är rädd att det inte bara är laktosen jag har problem med utan det kanske till och med mjölkallergi det handlar om. Dags att vara rädd om sig själv!
 
Ställa upp i Amatör SM i poledance
Gjorde en deal med broren ifjol om att ställa upp nästa år. Vi tog i hand och allt, så nu är det snart hög tid att lägga upp ett träningschema och lägga på ett kol.
 
Prova en massa saker jag aldrig gjort förut
Nya upplevelser har alltid legat mig varmt om hjärtat. Just i år har jag faktiskt både en spabehandlig, en luftballongfärd och byggprojekt inplanerat. Längtar som en tok!
 
Bli med hus
I år är förhoppningsvis året som vi hittar och köper drömhuset. Har letat i ungefär ett halvår nu och kan verkligen inte bli mer redo. Nästa fas i livet är hjärtligt välkommen.
 
Få utlopp för alla tusentals kreativa idéer
Ifjol låg vi verkligen inte på latsidan när det gällde att skapa och tillverka idéer vi fått eller sett. Ens hem blir så mycket personligare och unikare om man inte köper allt på exempelvis IKEA. Mer sånt tack.
 
Vandra i bergen i Norge
Fick i födelsedagspresent av Simon förra sommaren att vi skulle åka till Norge och vandra i bergen. Jag hoppas innerligt att det blir tid till det i år. Resan är ju redan planerad, det gäller bara att åka.
 
Sluta att umgås med personer jag faktiskt inte gillar
Nu är det dags. Alla lösa band ska klippas av. Här ska rensas bland kontakter på alla nätverk, mobiler och i verkligheten. En klar fördel med att vara vuxen är att man själv kan bestämma. Nu bestämmer jag mig för att bara lägga min tid på personer som faktiskt förtjänar den.
 
Skippa julstressen
Allra helst hade jag rest iväg någonstans över julen för att kunna slippa den helt. Men annars så ska här minsann bara slappnas av. Inga julklappar, inga långa middagar, inget farandes till höger och vänster. Julefrid tack!
 
Spendera mer tid utomhus
Om inte varje dag så åtminstonde varannan eller var tredje vill jag ta mig tid till att gå ut en runda. Promenera, fixa, vad som helst. Det är så lätt att fastna framför en skärm och vips så har hela dagen gått utan att man igentligen har gjort någonting alls. Den tiden lägger jag hellre ute i friska luften.
 
Ha det bästa året någonsin
Inga problem! Än så länge fortsätter åren bara att överträffa varandra. Varför skulle det ändras nu? Har hur mycket kul som helst inplanerat. 2016 here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback