Tisdag 31 maj

Det har varit en intensiv månad. Först två veckor med renovering följt av en veckas körning med flyttlass så fort där blev en minut över. Nu den senaste veckan har vi mestadels bott in oss och fixat lite småprojekt. Det tar tid att flytta. Alla saker ska hitta sin plats och det är inte bara att ställa in det i ett skåp någonstans, Det måste kännas efter och planeras för varenda liten pinal. Tro mig, vi har många pinaler. Vi har klyvt och staplat ved, hängt upp tvättlinor i källaren, monterat upp en tillfällig duschkabin i källaren och så tog jag med mig Mormor till Malmö på en avstickare för att köpa gardintyg på Stoff & Stil. Råkade köra inom Plantagen också och kom hem med en hiskans massa växter och krukor också. Men nu börjar det likna något här. Små steg varje dag och snart känns det som hemma på riktigt. Nu blir nästa projekt hallen. Jag var inom en sväng på IKEA igår och köpte hallmöbler. Självklart ska de modifieras en aning till helgen. Bla, bla, bla. Bara en massa husprat. Det är lika bra att ni vänjer er. Ha en fin tisdag så hörs vi i juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback